اجرت و دستمزد تعمیر پراید در سال 1402
با وجود همه تمهیدات اندیشیده شده برای مهار قیمت پراید، همچنان افسار گسیخته به رشد خود ادامه می دهد و اکنون داشتن یک خودرو پراید هم در این بازار آشفته خودرو، میتواند یک امتیاز محسوب شود.
اما اگر پرایدی دارید و به تعمیر احتیاج دارد، میتوانید لیست دستمزد و اجرت تعمیر آن را از تعمیر کامل موتور پراید، تا تعویض جلوبندی و لنت و واشر، تا تعمیر ترموستات و کولر پراید را، در جدول زیر بر اساس نرخ های ارائه شده از سوی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران مشاهده کنید. اما با توجه به شرایط موجود کشور و تورم بالایی که شاهد هستیم این نرخ ها مورد قبول تعمیرکاران نیست و تعمیر پراید اغلب بیش از این ها هزینه برمی دارد.
نرخ مصوب دستمزد تعمیرکاران خودرو در سال 1402
افزایش قیمت خودرو باعث افزایش قیمت لوازم یدکی شده است. این نوسانات در بازار خودرو، روی قیمت لوازم یدکی تاثیر مستقیم دارد با افزایش نرخ ارز، قیمت برخی از لوازم های یدکی افزایش یافته است، به طور مثال قیمت لنت ترمز افزایش یافته و قیمت نمونه خارجی این کالا ۳ برابر نمونه ایرانی است. به دلیل اینکه واردات قطعات لوازم یدکی مشکلاتی دارد، این کالاها قاچاق وارد کشور میشوند و به همین دلیل ممکن است نوع تقلبی آنها در بازار زیاد باشد و کمتر جنس اصل در بازار موجود باشد. نرخ هایی که در جدول پایین مشاهده می کنید تنها اجرت تعویض یا تعمیر قطعات می باشد و هزینه قطعه و لوازم یدکی را شامل نمی شود.
قیمت ها به ریال می باشد
شرح خدمات | پراید | پراید دوگانه سوز | پراید یورو 4 |
تعمیر کامل موتور | 29,700,000 | 31,400,000 | 33,000,000 |
تعمیر نیم موتور (سرسیلندر و کارتل) | 21,500,000 | 21,500,000 | 21,500,000 |
پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | 11,600,000 | 11,600,000 | 13,200,000 |
تعمیر کامل سرسیلندر | 9,600,000 | 10,400,000 | 10,400,000 |
تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر | 2,300,000 | 2,300,000 | 2,450,000 |
تعویض واشر منیفولد دود | 3,000,000 | 3,000,000 | 3,250,000 |
تعویض واشر گلویی اگزوز | 1,250,000 | 1,250,000 | 1,250,000 |
تعویض واشر کارتل و توری اویل پمپ | 2,500,000 | 2,500,000 | 2,500,000 |
باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ (درجا) | 7,200,000 | 7,200,000 | 7,200,000 |
تعویض اورینگ های پایه فیلتر | - | - | - |
تعویض فشنگی روغن | 850,000 | 850,000 | 950,000 |
تعویض شلنگ های بخار روغن | 500,000 | 500,000 | 1,000,000 |
باز و بست دریچه گاز و تعویض واشر درب سوپاپ | 1,250,000 | 1,250,000 | 1,500,000 |
فیلر گیری یا شیم بندی سوپاپ | 1,500,000 | 1,500,000 | - |
سرویس یا تعویض شیر OCV | - | - | - |
باز و بست اویل ماژول | - | - | - |
تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | 2,700,000 | 2,850,000 | 2,850,000 |
تعویض هوزینگ واتر پمپ | - | - | - |
تعویض تسمه تایمینگ و بلبرینگ | 2,300,000 | 2,300,000 | 2,600,000 |
تعویض تسمه دینام و هیدرولیک | 850,000 | 950,000 | 950,000 |
تعویض تسمه کولر و باز و بست هواکش | 550,000 | 550,000 | 550,000 |
باز و بستن تسمه دینام و فولی سر میلنگ | - | - | - |
تعویض تسمه سفت کن کولر و باز و بست هواکش | 850,000 | 850,000 | - |
تعویض کاتالیست | 1,250,000 | 1,250,000 | 2,700,000 |
باز و بست متعلقات جهت تعویض شمع | 700,000 | 700,000 | 700,000 |
باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 |
تعویض لوله فرعی زیر اگزوز | 2,000,000 | 2,000,000 | - |
تعویض ترموستات | 1,100,000 | 1,100,000 | 1,100,000 |
تعویض رادیاتور آب | 1,100,000 | 1,100,000 | 1,100,000 |
تعویض منبع انبساط | 700,000 | 700,000 | 700,000 |
هواگیری و ریختن ضدیخ | 550,000 | 550,000 | 550,000 |
تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | - | - | - |
تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | 300,000 | 300,000 | 300,000 |
تعویض شلنگ پلیمری | - | - | - |
تعویض شلنگ بالای رادیاتور | 700,000 | 700,000 | 700,000 |
تعویض شلنگ پایین رادیاتور | 950,000 | 950,000 | 950,000 |
تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | 850,000 | 850,000 | 850,000 |
تعویض شلنگ بخاری بلند | 850,000 | 850,000 | 950,000 |
تعویض زانوی پلاستیکی بخاری به منیفولد | 850,000 | 850,000 | - |
تعویض فشنگی آب | 700,000 | 700,000 | 700,000 |
تعویض پایه دسته موتور جلو | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 |
تعویض دسته موتور بالا راست | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 |
تعویض دسته موتور جلو گرد | 1,900,000 | 1,250,000 | 1,250,000 |
باز و بست رام و تعویض دسته موتور جلو و عقب | 2,300,000 | 2,300,000 | 2,300,000 |
تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | - | - | - |
تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی | توافقی |
تعویض پمپ بنزین برقی | 1,350,000 | 1,350,000 | 1,350,000 |
تعویض فیلتر بنزین | 850,000 | 850,000 | 850,000 |
تعویض شلنگ رفت بنزین | 3,250,000 | 3,250,000 | 3,250,000 |
تعویض شلنگ برگشت بنزین | 3,250,000 | 3,250,000 | 3,250,000 |
تعویض منبع کنیستر | 550,000 | 550,000 | 550,000 |
تعمیر کامل گیربکس | 7,500,000 | 7,500,000 | 7,500,000 |
تعویض کیت کلاچ | 4,500,000 | 4,500,000 | 4,950,000 |
تعویض سیم کلاچ | 950,000 | 950,000 | 950,000 |
تعویض بوش های پدال کلاچ و ترمز | 2,000,000 | 2,000,000 | 2,000,000 |
تعویض بوشهای دوشاخه کلاچ و یازوبست گیربکس | 5,000,000 | 5,000,000 | 5,000,000 |
تعویض قیفی گیربکس | - | - | - |
تعویض لیور دسته دنده | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 |
تعویض بوش لیور | 850,000 | 850,000 | 850,000 |
تعویض ماهک دنده هر عدد | - | - | - |
تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | 7,500,000 | 7,500,000 | 7,500,000 |
تعویض سنسور کیلومتر | 700,000 | 700,000 | 700,000 |
تعویض پمپ کلاچ پایین | - | - | - |
تعمیر پمپ کلاچ بالا | - | - | - |
باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | 5,000,000 | 5,000,000 | 5,000,000 |
باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | 1,650,000 | 1,650,000 | 1,650,000 |
باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | - | - | - |
باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | 1,650,000 | 1,650,000 | 1,650,000 |
تعویض سر پلوس یا گردگیر پلوس | 2,550,000 | 2,550,000 | 2,550,000 |
تعویض سر پلوس یا گردگیر پلوس | |||
تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | 2,550,000 | 2,550,000 | 2,550,000 |
تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | 2,550,000 | 2,550,000 | 2,550,000 |
تعویض رام زیر موتور | 2,700,000 | 2,700,000 | 2,700,000 |
تعویض کمک های جلو هر عدد | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 |
باز و بستن طبق دوطرف | 2,550,000 | 2,550,000 | 2,550,000 |
تعویض موجگیر جلو هر طرف | - | - | - |
تعویض قرقری فرمان هر طرف | 1,650,000 | 1,650,000 | 1,650,000 |
تعویض سیبک فرمان هر طرف | 900,000 | 900,000 | 900,000 |
تعویض سیبک زیر کمک هر طرف | - | - | - |
تعویض لاستیکهای چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل | 1,650,000 | 1,650,000 | 1,650,000 |
میزان فرمان دستی | 850,000 | 850,000 | 850,000 |
میزان فرمان با دستگاه | 1,100,000 | 1,100,000 | 1,100,000 |
تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | 1,650,000 | 1,650,000 | 1,650,000 |
تعویض کامل اکسل (ABS) | 4,950,000 | 4,950,000 | 4,950,000 |
تنظیم ارتفاع عقب | - | - | - |
تعویض کمک عقب هر طرف | 1,400,000 | 1,400,000 | 1,400,000 |
تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | 1,200,000 | 1,200,000 | 1,200,000 |
تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 |
باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | 4,950,000 | 4,950,000 | 5,850,000 |
تعویض پمپ هیدرولیک | 1,900,000 | 1,900,000 | 2,050,000 |
تعمیر پمپ هیدرولیک | 3,000,000 | 3,000,000 | 3,000,000 |
تعویض منبع هیدرولیک | 1,100,000 | 1,100,000 | 1,100,000 |
تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | - | - | 2,100,000 |
تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | 1,200,000 | 1,200,000 | 1,200,000 |
تعویض شیلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 |
تعویض پایه دینام | - | - | - |
تعویض گردگیر فرمان چپ | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 |
تعویض گردگیر فرمان راست | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 |
تنظیم غربیلک فرمان | 200,000 | 200,000 | 700,000 |
تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | 3,000,000 | 3,000,000 | 3,000,000 |
تعویض لوله های هیدرولیک (جفت) | - | ||
تعویض چهار شاخه فرمان | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 |
باز و بستن تلسکوپی فرمان | 2,700,000 | 2,700,000 | 2,700,000 |
شستشوی سیستم هیدرولیک | - | - | - |
تعویض فشنگی هیدرولیک | - | - | - |
تعویض بوستر و باز و بستن پدال و تلسکوپی | 4,500,000 | 4,500,000 | 5,300,000 |
تعویض موتور abs و کالیبراسیون | - | - | 3,800,000 |
تعویض سنسور abs چرخ جلو | 950,000 | 950,000 | 950,000 |
تعویض ترمینال ترمز | 1,800,000 | 1,800,000 | 1,800,000 |
تعویض پمپ ترمز | 1,350,000 | 1,350,000 | 1,350,000 |
تعویض کالیپر چرخ جلو | 1,650,000 | 1,650,000 | 1,650,000 |
تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف | 2,500,000 | 2,500,000 | 2,500,000 |
تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | 950,000 | 950,000 | 950,000 |
تعویض لنت جلو دو طرف | 750,000 | 750,000 | 750,000 |
بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | 1,900,000 | 1,900,000 | 1,900,000 |
تعویض سنسور abs چرخ عقب هر طرف | 1,350,000 | 1,350,000 | 1,350,000 |
تعویض کالیپر چرخ عقب | - | - | - |
تعویض دیسک چرخ عقب | - | - | - |
تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف | 850,000 | 850,000 | 850,000 |
تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | 1,350,000 | 1,350,000 | 1,350,000 |
تعویض شلنگ ترمز عقب | 1,100,000 | 1,100,000 | 1,100,000 |
تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف | - | - | - |
تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 |
تعویض سیم ترمز دستی راست | - | - | - |
تعویض سیم ترمز دستی چپ | - | - | - |
تعویض سیم ترمز دستی | 4,000,000 | 4,000,000 | 4,000,000 |
تعویض تفنگی ترمز دستی | 2,000,000 | 2,000,000 | 2,000,000 |