استعلام جریمه طرح ترافیک ۱۴۰۲

استعلام میزان بدهی طرح ترافیک خودرو

امکان استعلام میزان بدهی طرح ترافیک خودرو به سامانه «تهران من» اضافه شد.

تردد در شهر بزرگی مثل تهران قوانین مخصوص به خود را دارد تا علاوه بر رعایت نظم عمومی، وضعیت ترافیک شهر نیز کمی کمتر شود. تسویه بدهی تردد در طرح ترافیک یکی دیگر از مهم‌ترین نیازهای کاربران است.

به گزارش ایسنا، کاربران سامانه «تهران من» از این پس می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی my.tehran.ir از میزان بدهی خودرو مطلع شوند و با شارژ حساب از افزایش بدهی و جریمه خودرو جلوگیری کرده و میزان کل بدهی خودروهای هر حساب کاربری را در صفحه «داشبورد من» و میزان بدهی طرح ترافیک هر خودرو در بخش «خودروهای تحت پوشش من» مشاهده کنند.

همچنین شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری #۳*۳*۱۳۷* و وارد کردن شماره پلاک خودرو از میزان بدهی طرح ترافیک مطلع شوند.

شرایط ورود به طرح ترافیک در سال 1402

طرح ترافیک تهران هر ساله با تغییراتی از ساعت اجرا تا نرخ عوارض و جریمه همراه است. در سال 1402 این طرح برای روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 دقیقه صبح تا ساعت 18 در نظر گرفته شده است و همانند سال‌های قبل این طرح در روزهای پنجشنبه اجرا نمی‌شود. محدوده طرح ترافیک نیز در سال 1402 تغییری نداشته و همانند سال‌های قبل است.

همچنین امکان خروج رایگان که در سال‌های قبل برای رانندگان در نظر گرفته شده بود در سال 1402 لغو شده است و تنها در صورتی که در محدوده طرح ترافیک سکونت داشته باشید، می‌توانید به صورت رایگان پیش از ساعت 9 از طرح خارج شده و بعد از ساعت 16 یک بار ورود رایگان داشته باشید. بنابراین اگر  بدون رزرو قبلی، وارد محدوده طرح ترافیک شوید، مشمول جریمه ورود به طرح ترافیک خواهید بود.

طرح ترافیک تهران

 

شرایط ورود به محدوده طرح ترافیک

 

همه خودرو‌ها، اعم از دولتی و شخصی باید قبل از اولین ورود به محدوده طرح ترافیک در سامانه تهران من ثبت نام کنند. توجه داشته باشید که منظور از محدوده طرح ترافیک، هر دو محدوده است.
داشتن حداقل 36 هزار تومان شارژ در حساب شهروندی برای تردد در یک روز الزامی است.
طرح زوج و فرد یا همان محدوده کنترل آلودگی هوا، در سال جدید در روز های پنج ‌شنبه هم اجرا می‌شود و ساعت آن از ۶:۳۰ الی ۱۳ است.
داشتن یا نداشتن معاینه فنی، در طرح جدید ترافیک مهم است.
اگر دوربین ‌ها یک وسیله‌ نقلیه را چند بار در یک روز مشاهده کنند، اولین ورود و آخرین خروج آن خودرو ملاک محاسبه است و بر اساس داشتن نوع معاینه‌ فنی برتر یا عادی میزان پرداخت به‌ ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق مشخص می‌شود.